Általános Szerződési Feltételek
Ruttner 3 Kft.
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Hatályos: 2024.02.08.
Ruttner 3 Kft. ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEI
- Általános rendelkezések Az Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján az Ruttner 3 Kft. (továbbiakban: a Szolgáltató) szálláshely szolgáltatásra és egyéb szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződést köt a szolgáltatásait igénybe vevő fizető vásárlóival (továbbiakban: Vendég). Jelen ÁSZF nem tartalmaz egyedi feltételeket, ugyanakkor nem zárja ki az egyedi feltételek szerinti megállapodásokat és szerződéskötéseket például utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, utazási irodákkal, egyéb közvetítő oldalakkal, illetve bizonyos feltételeknek megfelelő magánszemélyekkel.
- Szerződő felek
2.1. A Szolgáltató adatai:
Cégnév: Ruttner 3 Korlátolt Felelősségű Társaság
Rövid név: Ruttner 3 Kft.
Adószám: 32139284-2-19
Cégjegyzékszám: 19 09 523471
Székhelye: 8200 Veszprém, Harmat u. 6
Telephelye: 8200 Veszprém, Jókai u. 8
Email cím: ruttnerhaz@gmail.com
Weboldal: www.ruttnerhaz.com
A Szolgáltató működteti és üzemelteti 8200 Veszprém Jókai u. 8 szám alatt található Ruttner Ház elnevezésű Hostelt (továbbiakban: Hostel).
2.2. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).
2.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
- A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
3.1. A Vendég szóbeli (élő vagy telefonos), írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató írásbeli ajánlatát megküldi. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül, de legkésőbb az ajánlatban megjelölt érvényességi dátumig nem érkezik írásos megrendelés, vagy az online ajánlat nem kerül elfogadásra, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik, az online ajánlat pedig törlésre kerül.
- A Szerződés létrejöttének módjai és a szerződés tartalma
4.1. A Szerződés a Vendég részéről az ajánlat írásos elfogadásával majd ezt követően a Szolgáltató részéről az írásos visszaigazolás megküldésével jön létre. A szerződés a visszaigazolást megelőző utolsó ajánlatban feltüntetett szolgáltatásokra és az abban rögzített kondíciókra vonatkozik. A visszaigazolás írásban megkötött Szerződésnek minősül.
4.2. A Vendég részéről szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, illetve a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolás nem minősül szerződésnek.
4.3. A szálláshely és egyéb szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra, a visszaigazolásban megjelölt tartózkodási időre szól.
4.4. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyet, úgy a Szolgáltató ez esetben is jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett helyiséget a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
4.5. A szálláshely szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a mindenkor hatályos törvényes előírásoknak megfelelően a szállás elfoglalása előtt igazolják (2016. évi CLVI. törvény II/A. fejezet Adatszolgáltatás 6/A-6/B) A szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő Vendég a jogszabályban előírt okmányt a Szolgáltatónak a jogszabályban előírt adatok rögzítése céljából bemutatja, az okmány bemutatásának hiányában a Szolgáltató a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. A szállást csak azon személy és utastársai jogosultak elfoglalni, akinek a nevére a foglalás szól. Amennyiben a Vendég, akinek a foglalás a nevére szól nem jelenik meg, és a foglalási név módosítását korábban a Szolgáltatótól írásban nem kérte, úgy a szállás a feltételezett utastársai által nem elfoglalható.
4.6. A szálláshelyen csak olyan Vendégek tartózkodhatnak, akiknek adatainak regisztrálása bejelentkezéskor megtörtént. A szálláshely Vendégek nyilvántartására szolgáló rendszerében nem szereplő személyek 20:00 óra után nem tartózkodhatnak a Hostel területén.
4.7. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
- Az elszállásolás kezdete és vége – bejelentkezés és kijelentkezés (check-in és check-out)
5.1. A Vendég a szálláshelyet a létrejött megállapodás szerinti nap 14.00 órától foglalhatja el.
5.2. A Vendég csak abban az esetben foglalhatja el a szálláshelyet, amennyiben az előleg összegét (teljes szállásdíj 50 %-a) a foglalás visszaigazolását követő 3 munkanapon belül megfizette. Kivételes esetben – a Szolgáltató előzetes hozzájárulásával – az előleget a Vendég legkésőbb a bejelentkezéskor köteles megfizetni.
5.3. A szállásdíj fennmaradó 50 %-át a Vendégnek a bejelentkezéskor kell megfizetni. Amennyiben a Felek a bejelentkezést megelőzően abban megállapodtak, a Vendégnek lehetősége van szállásdíj fennmaradó összegének később történő megfizetésére is, ez esetben a Vendég a tartozását (a szállásdíj fennmaradó összegét) legkésőbb az utazás napján a kijelentkezéskor köteles megfizetni.
5.4. Amennyiben a Vendég nem jelenik meg a visszaigazolásban szereplő bejelentkezés napján 20:00 óráig, és késői érkezéséről írásban nem tájékoztatta a Szolgáltatót az érkezés napján 14:00 óráig, úgy a Szolgáltatónak joga van arra, hogy elálljon a szerződéstől és amennyiben lehetősége adódik rá, értékesítse az így felszabadult kapacitását.
5.5. A Vendégnek lehetősége van a szálláshelyet az aktuális foglaltságtól függően a bejelentkezés napján már 12:00 órától elfoglalnia. A korai bejelentkezést, mint szolgáltatást térítés ellenében van lehetőség igénybe venni. A szolgáltatás iránti igényt az érkezést megelőző napon köteles a Vendég jelezni a Szolgáltatónak annak érdekében, hogy a szálláshely a Vendég rendelkezésére tudjon állni.
5.6. A Vendégnek a szállását az elutazási nap 10:00 óráig el kell hagynia. Kivétel, ha a Vendég foglalása mást tartalmaz (pl.: késői kijelentkezés), vagy amennyiben a Vendég a késői kijelentkezést, mint szolgáltatását térítés ellenében igénybe veszi. A késői kijelentkezés lehetőségét a szálláshely nem minden esetben tudja garantálni, ugyanis az nagyban függ a kijelentkezés napján a szálláshely foglaltságától és az érkező Vendégek számától. Ugyanakkor a késői kijelentkezés iránti igényt érdemes mielőbb jelezni a Szolgáltató (recepció) számára.
- Az elszállásolás meghosszabbítása
6.1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. 6.2. Amennyiben a Vendég a szállást a foglaláskor a távozás napjaként feltüntetett napon 10.30 óráig nem hagyja el, és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szállás díját egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
- Árak, díjak
7.1. A Szolgáltató által nyújtott szálláshely szolgáltatás – egyes szálláshely típusokra vonatkozó – mindenkori árai/díjai (listaárak) a Szolgáltató weboldalán (és recepcióján) érhetők el.
7.2. A Szolgáltató árpolitikájának megfelelően jogosult a listaáraktól a Vendég számára kedvező irányban bármikor és bármilyen mértékben eltérni.
7.3. A listaárak napi szállás árakra vonatkoznak, melyek tartalmazzák – adott szálláshely típusok szerint – a szállás díját. A napi szállásárak mellett a Szolgáltató különböző csomagárakat is alkalmazhat (pl. heti vagy hétvégi szállás ár) a csomagok tartalmától függően.
7.4. A Szolgáltató kapacitásait dinamikusan árazza, azaz a keresett időszak általános keresletének mértéke, illetve a foglalás pillanatában a szálláshely aktuális foglaltsága határozza meg a szálláshely napi árait és csomag-árait.
7.5 A Szolgáltató jogosult a szálláshely fizikai jellemzői, a vendé jellemzők, a fizetési, lemondási és foglalási feltételek és az alkalmazott értékesítési csatornák alapján differenciálni árait.
7.6. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFÁ-t, de nem tartalmazzák az idegenforgalmi adót, amit a helyszínen kell megfizetni. A Szolgáltató a vonatkozó adózási jogszabályok módosulása okán előálló többlet terhet/költséget (pl. ÁFA/IFA növekedés) a Vendég előzetes írásbeli értesítése mellett áthárítja a Vendégre.
7.7. A Szolgáltatónak jogában áll speciális esetekben, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket és árakat megállapítani és alkalmazni.
- Kedvezmények
8.1. A Szolgáltató jogosult előre bejelentett kedvezmények (törzsvásárló, szenior, diák, előfoglalási kedvezmény stb.) és előre be nem jelentett kedvezmények (last minute stb.) nyújtására.
8.2. A kedvezményes napi árak és kedvezményes csomagajánlatok a szálláshely weboldalán kerülnek meghirdetésre. Ugyanakkor a szálláshely jogosult a weboldalon közzé nem tett kedvezmények nyújtására is. Ezen kedvezményeket a Vendégnek kizárólag a szálláshely direkt felkeresése és ajánlatkérés esetén van lehetősége igénybe venni.
8.3. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szállásfoglalásra vonatkoznak.
8.4. A kedvezmények nem összevonhatók. A Szolgáltatónak ugyanakkor jogában áll egyes kedvezményeket összevonni egyedileg indokolt esetben.
8.5. A Szolgáltató weboldalán a foglaláskor az árak kalkulációja előtt meg kell adni az érkező gyermekek számát és életkorát. Az így kalkulált árak már tartalmazzák a fent leírt gyermekkedvezményeket. A születés dátuma a döntő a gyermek életkorának megállapításakor. Amennyiben a gyermekek létszáma lényegesen meghaladja a foglalásban megadott felnőttek létszámát, úgy a Szolgáltatónak joga van ezen feltételektől eltérni.
- Fizetési és lemondási feltételek
9.1. A lefoglalt és visszaigazolt szálláshelyfoglalás a Vendég által – írásban, vagy egyéb igazolható formában és módon – az alábbi feltételekkel mondható le:
– az érkezés napját megelőző 14 naptári napon túl a foglalás ingyenesen lemondható. Ebben az esetben, ha a Vendég által előleg fizetésére már a lemondást megelőzően sor került, a befizetett előleg teljes összegét a Szolgáltató a lemondást követő 30 napon belül visszafizeti a Vendégnek,
– az érkezés napját megelőző 7. és 14. nap között a teljes szállásdíj 50%-ának megfelelő összegű kötbér Vevő általi megfizetése mellett mondható le a szálláshelyfoglalás,
– az érkezés napját megelőző 7 napon belül a szállásdíj 100%-ának megfelelő összegű kötbér Vevő általi megfizetése mellett mondható le a szálláshelyfoglalás (beleértve a helyszíni lemondást is, vagy a Vendég meg nem jelenését – „no show”). A kötbér megfizetésére a Vevő a lemondást követő 3 munkanapon belül köteles, vagy – amennyiben azt a megfizetett előleg fedezi – a lemondást követően a megfizetett előlegből jogosult a kötbér összegét a Szolgáltató levonni.
9.2. Vis maior: Kivételt képeznek a 9.1 pontban írt kötbér fizetési kötelezettség alól az ún. vis maior esetek (rendkívüli, elháríthatatlan, a Vendégnek nem felróható helyzetek, események, pl. háborús esemény, járvány, vagy a Vendég súlyos betegsége, közeli hozzátartozó halála stb.). Vis maior bekövetkezése esetén a Szolgáltató eltekint a kötbértől, a súlyos betegség vagy haláleset bekövetkezését azonban a Szolgáltató kérésére a Vendég igazolni (orvosi igazolás, halotti bizonyítvány) köteles, melynek hiányában a Szolgáltató jogosult a 9.1 írt kötbérre.
9.3 Fizetési garancia (előleg) fizetése nélkül a szálláshely nem elfoglalható, a Vendég a szállásdíj 50%-át előlegként köteles előre megfizetni Szállásadónak a jelen szerződési feltételekben foglaltak szerint. Az előleget előre megfizetett Vendégek: a teljes szállásdíj fennmaradó 50 %- át legkésőbb az érkezéskor kötelesek megfizetni. Last minute és walk-in vendégek: legkésőbb az érkezéskor a teljes szállásdíjat kötelesek megfizetni. No-show és 14 napon belüli lemondások esetében a lemondás napját / no show tárgynapját követően a Szállásadó felveszi a kapcsolatot a Vendéggel és felszólítja a Vendéget a 9.1 pontban rögzített feltételek szerinti tartozásának rendezésére, megfizetésére. A megfizetés történhet banki átutalással vagy a Vendég a kártyaadatainak megadásával felhatalmazhatja a Szolgáltatót kártyájának megterhelésére. A tartozás rendezésének elmaradása szolgáltatásaink jövőbeni megtagadását vonhatja maga után.
9.4. Amennyiben a Szolgáltató weboldalán és egyéb közvetlen csatornáin (telefon, email) rendhagyó események (pl.: járvány, természeti katasztrófa, extrém időjárási viszonyok, terrorcselekmény stb.) következtében más feltételekről nem ad tájékoztatást, vagy amennyiben ajánlatában más feltételeket nem határoz meg, a fizetési és lemondási és feltételek a következők (továbbiakban Normál fizetési és lemondási feltételek): A foglalás visszaigazolásának kiküldésétől számított 3 munkanapon belül a Vendég köteles az előleget megfizetni a Szolgáltató felé. Az előleg megfizetése azonnali átutalással történhet. Amennyiben az előleg megfizetése nem történik meg a visszaigazolás kiküldésétől számított 3 napos határidőn belül, és a felek (a Vendég írásos kérésére és a Szolgáltató írásos beleegyezésével) más határidőben nem egyeztek meg, úgy a Szolgáltató elállhat a szerződéstől. Átutalás esetén a Vendégnek törekednie kell arra, hogy az előleg összegét a visszaigazolást követő 3 munkanapon belül a Szolgáltató bankszámláján jóváírják. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a Vendég megtörtént utalását a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló nyilatkozattal tudja és köteles igazolnia a Szolgáltató felé. A Szolgáltató nem köteles felszólító levélben figyelmeztetni a Vendéget a határidő lejártáról, ugyanakkor írásban köteles tájékoztatni a Vendéget a foglalás törléséről, melyre az előleg megfizetésének elmaradása miatt került sor. A visszaigazolt érkezés napját megelőző 14. naptól a 7. napig terjedő időszakban bekövetkezett elállás esetén a kötbér összege megegyezik az előleg összegével, azaz a teljes szállásdíj 50 %-ával. A visszaigazolt érkezés napját megelőző 7. napon és a 7 naptól az érkezés napjáig bekövetkező elállás esetén (beleértve a nem megjelenést is) a kötbér összege egyenlő a teljes szállásdíj összegével. A Vendég bármilyen esetben (14 napon belüli lemondás, előzetesen elmulasztott előlegfizetés mellett vagy 7 napon belüli lemondás fennmaradó második 50 %-os szállásdíjjal) keletkezett kötbértartozását köteles a Szolgáltató felé megfizetni. A kötbér követelésétől a Szolgáltató bizonyos esetekben (vis major) jogosult eltekinteni. Amennyiben a vis major esete nem merül fel és a Vendég kötbértartozását a Szolgáltató kifejezett kérésére sem rendezi, úgy a Szolgáltató a későbbiekben jogosult megtagadni szolgáltatásait a Vendég felé. Amennyiben a Vendég/Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a Vendég viselné közvetlenül. – Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, de az érkezési napon nem érkezik meg és írásos lemondás vagy késői érkezésről szóló tájékoztatás sem érkezik, a Szolgáltató az előleg összegét kötbérként érvényesíti, a szállásdíj fennmaradó 50 %-át pedig jogosan követeli a Vendégtől. Továbbá az érkezés napján 18:00 óra után jogában áll értékesíteni az így szabaddá váló kapacitást.
9.5. A Szolgáltatónak joga van eltérni a Normál fizetési és lemondási feltételektől. Amennyiben erre rendhagyó események következtében került sor, úgy az új feltételek Vendéggel történő megismertetéséről gondoskodik. Amennyiben a Szolgáltató a Normál fizetési és lemondási feltételektől egyéni körülmények és kondíciók miatt tér el, úgy az Felekre érvényes egyedi fizetési és lemondási feltételeket a Szerződés tartalmazza.
- Fizetés módja, garancia
10.1. A Szolgáltató (Hostel) e-mail címén történő foglalás esetén az előleg, valamint a szálláshely szolgáltatás ellenértékének a kiegyenlítése az alábbiakban megjelölt módokon lehetséges: azonnali átutalással a Szolgáltató visszaigazolásban feltüntetett bankszámlaszámára.
- A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése.
11.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
– a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szállást/helyiségeket, illetve létesítményt;
– a Vendég nem tartja be a Hostel házirendjét (amely elérhető elektronikus formában a Szolgáltató weboldalán, illetve a recepción kifüggesztve nyomtatott formában); a házirend előírásait megszegi;
– a Vendég a szálláshelyét a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 10.30 óráig nem üríti ki és nem hagyja el, és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
– a Vendég a szálláshely biztonságát, rendjét veszélyeztető magatartást tanúsít, így különösen, ha a Hostel alkalmazottjaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, hangoskodik, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
– a Vendég, fertőző betegségben szenved;
– a Vendég/Szerződő fél nem teljesíti az előlegfizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig.
11.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik. 12. Elhelyezési garancia
12.1. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben szereplő, szolgáltatásokat saját hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák stb.) nem tudja biztosítani, a Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
12.2. A Szolgáltató köteles a szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig – egy másik, ugyanazon vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.
12.3. Amennyiben a Szolgáltató e kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos megtérítési és/vagy kártérítési igénnyel a Vendég nem élhet, illetve nem keltheti a Szolgáltató rossz hírét sem szóban, sem pedig írásban.
- A Vendég jogai
13.1. A szálláshely szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a foglalt szálláshelyének használatára, valamint a Hostel közös helyiségeinek/közös használatú létesítményeinek más Vendégekkel együttes közös használatára azok kiírásnak megfelelő nyitvatartási idejében.
13.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban a hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy a Vendégkönyvbe felvett) panaszt a mindenkori jogszabályokban előírtak szerint köteles kezelni, arra vonatkozóan válaszolni/eljárni.
- A Vendég kötelezettségei / házirend
14.1. A Vendég köteles a szállás díjának szerződés szerinti megfizetésére: az előleget a jelen szerződési feltételekben rögzített módon és határidőig, a fennmaradó szállásdíjat és a helyszínen igénybe vett egyéb szolgáltatások ellenértékét pedig legkésőbb a kijelentkezésig megfizetni.
14.2. A szálláshely vendéglátóipari egységeibe – amennyiben ilyen az elszállásolás alatt működik – ételt / italt a vendégeknek bevinni tilos.
14.3. A Vendég köteles a szálláshely tisztaságát megóvni, rendben tartani.
14.4. A szálláshelyen, továbbá a Hostel területén, közös helyiségeiben más vendégek nyugalmát zavaró összejöveteleket, mulatságokat tartani nem szabad. A Vendégnek a Hostel teljes területén be kell tartania a nyugalmas és békés együttélés szabályait, azaz a többi vendég pihenését zavarni, illetve a jóízlés határain kívül eső magatartást tanúsítani nem szabad.
14.5. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását. (Pl.: Elektromos autó töltése, drón reptetése, elektromos-nagyfogyasztó készülékek csatlakoztatása, stb.).
14.6. A Vendégek térítési díj ellenében sem parkolhatnak az épület udvarán. A Hostel előtt nincs kijelölt parkolóhely, így az esetleges bírság a gépjármű tulajdonosát terheli.
14.7. A szemetet a Hostel területén a kihelyezett hulladékgyűjtőkbe kérjük kidobni.
14.8. A szobából, valamint a Hostel területén elhelyezkedő épületekből/létesítményekből/helyiségekből bútorokat, berendezéseket, dísz és használati tárgyakat, illetve egyéb a Szolgáltató tulajdonában álló eszközöket és tárgyakat (pl.: Vendégtájékoztató mappa, jegyzetfüzet, toll) az eredeti helyéről elvinni, áthelyezni és a Hostel területéről kivinni nem szabad. 14.9. A Hostel területén lévő eszközöket, berendezéseket a Vendég kizárólag saját felelősségére használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
14.10. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a szálláshelyen csak az arra kijelölt helyen lehet dohányozni. Ennek értelmében a Hostel zárt helyiségeiben (beleértve a vendégszobákat is), közösségi területein és teraszain (kivéve a kijelölt dohányzóhelyek) tilos a dohányzás. A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a Szolgáltató elhelyezte. A Szolgáltató alkalmazottai jogosultak a Vendégeket, valamint a Szolgáltató területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A Vendégek, illetve a Hostel területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely Vendég vagy a Hostel területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálláshely üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a Szolgáltató (üzemeltető) fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje. A szobában történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult 25.000,- Ft extra takarítási díjat felszámítani a Vendéggel szemben.
14.11. Tűz esetén a Hostel vezetőjét vagy a recepciót kérjük haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a szobákat, illetve a szálláshely közös rendeltetésű tereit az ott elhelyezett tájékoztató szerint a lehető leghamarabb elhagyni. Az épületben tűzvédelmi jelzőrendszer működik, mely a vendég nem szabálykövető magatartása esetén történő téves riasztás költségeit a vendég köteles megfizetni!
14.12. A Vendég, a tárgyak és berendezések nem rendeltetésszerű használatáért és az annak során bekövetkezett károkozásért felelősséggel tartozik, az okozott kárt a Szolgáltatónak köteles megtéríteni. Az okozott károk pénzben kifejezett értékét a Szolgáltató jogosan követelheti a Vendégtől.
14.13. A szálláshely elfoglalásakor a Vendég feladata a szobákban kifüggesztett szobaleltárban szereplő felszerelési tárgyak meglétének ellenőrzése. Eltérés esetén a recepciót a szoba elfoglalásakor haladéktalanul értesíteni kell. Távozáskor a Szolgáltató ellenőrzi a felszerelési tárgyak meglétét. Hiány esetén a Vendég köteles megtéríteni a kárt.
14.14. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Hostel helyiségeiben/létesítményeiben.
14.15. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a recepción, és minden szükséges adatot a recepciós rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
14.16. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a Hostel közös használatú területein (kivéve zuhanyzók, mellékhelyiségek) vagyonvédelmi okokból kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételeit a Szolgáltató a vonatkozó jogszabályi elírások és a Ruttner 3 Kft. (Ruttner Hostel) Adatkezelési tájékoztatójában foglaltak alapján kezeli és törli.
4.17. A Vendég (ideértve a Vendéghez érkező látogatókat és a Vendéggel együtt utazó személyeket is) köteles a Hostel létesítményeit/épületeit és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen és a többi vendég, illetve látogató zavarása nélkül használni.
14.18. Minden Vendégnek kötelező a Hostel házirendjét (továbbiakban: Házirend) betartani.
14.20. A fizető Vendégek csak akkor fogadhatnak látogató(ka)t, ha ezt a recepción előzetesen bejelentették és a személydíjat megfizették utánuk.
- Háziállatok behozatala
15.1. A Hostel területére kis/közepes testű háziállatot külön térítési díj megfizetése ellenében hozhat a Vendég, kizárólag a 3-as, illetve 4.-es szobáinkba, előzetes bejelentést követően. Nagyobb testű háziállat csak a Szolgáltató előzetes jóváhagyása esetén tartózkodhat/szállásolható el a Hostelben, kivételt képeznek ez alól a segítő speciálisan képzett kutyák. Az állatok védelméről és kíméletéről szóló 1998. évi XXVIII. törvény előírásai szerint az állattartó gondoskodni köteles az állat megfelelő és biztonságos elhelyezéséről, szakszerű gondozásáról, szökésének megakadályozásáról. A Hostel vendéglátó egységbe, a közös használatú zárt helyiségekbe/létesítményekbe állatot bevinni TILOS. Továbbá az állattartó köteles az állat ürülékét a nyilvános helyekről eltávolítani. Amennyiben a háziállat viselkedésével a szálláshely Vendégeit zavarja vagy veszélyezteti, a Szolgáltató felszólíthatja a Vendéget háziállatának szigorúbb felügyeletére, őrzésére. Súlyosabb esetekben (pl.: más Vendégek testi épségének vagy biztonságérzetének tényleges veszélyeztetése vagy a nyugalom és csend kifogásolható háborítása) a Szolgáltató kötelezheti a Vendéget állatának a Hostel területéről történő eltávolítására.
- A Szolgáltató jogai
16.1. A Hostel területén ügyeletet biztosító recepció szolgálat jogosult a ki- és belépő Vendégek ellenőrzésére, személyazonosságuk megállapítására, indokolt esetben a járművek kilépéskori átvizsgálására.
16.2. Amennyiben a Vendég az igénybe vett vagy a megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles (térítésköteles) szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg, melyet a Vendég azon személyes tulajdonú tárgyaira érvényesítheti, melyeket a Vendég a szálláshelyre magával vitt. Erre a zálogjogra a bérbeadó zálogjogának szabályát kell megfelelően alkalmazni. A Szolgáltató mindaddig, amíg a zálogjoga fennáll, megakadályozhatja a zálogjoggal terhelt vagyontárgyak elszállítását. Amennyiben a zálogként igénybe vett tárgy a Vendég tulajdonában álló gépjármű, annak zálogtárgyként való visszatartása kizárólag a zálogtárgyra vonatkozik, semmiképpen sem a Vendég vagy a vele együtt utazók személyes mozgási szabadságának korlátozására. A személyek minden egyéb korlátozás nélkül elhagyhatják a Hostelet. A zálogjog érvényesítése mellett a Szolgáltató a Vendéget feketelistára helyezheti, amelyre hivatkozva a későbbiekben megtagadhatja szolgáltatásait a Vendég felé.
- A Szolgáltató kötelezettségei
17.1. A Szolgáltató köteles a szerződés alapján a Vendég által megrendelt szállás és egyéb szolgáltatásoknak a szerződés, valamint a mindenkor érvényes és hatályos jogszabályok, szálláshely szolgáltatási előírások, standardok szerinti teljesítésére.
17.2. A Szolgáltató köteles a Vendég írásos panaszának kivizsgálása és a panaszban rögzített probléma kezeléséhez szükséges lépések megtételére, azok írásban történő rögzítése mellett.
17.3. A Hostel területén a Vendégek nyugalma érdekében 22:00 órától reggel 7:00 óráig hangoskodni tilos, beleértve a szobák/közös helyiségek belső tereiben történő zavaróan hangos tévénézést, zenehallgatást, vagy bármely zavaró hanghatással járó egyéb tevékenységet is. A Szolgáltató Vendégpanasz esetén köteles felszólítani az ezt be nem tartó Vendéget a zavaró magatartásának megszüntetésére. Vendégpanasz esetén a Szolgáltató azt a Vendéget – akinek a zavaró viselkedése következtében a Vendégpanasz keletkezett – a Szolgáltató kötelezheti a panasszal élő Vendég szobaéjszakájának kifizetésére.
- A Vendég betegsége, halála
18.1 Amennyiben a szálláshelyszolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató segítséget ajánl fel, hogy a Vendég mihamarabb orvosi ellátáshoz jusson.
18.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
18.3. A Vendég – érkezését megelőző 14 napon belül bekövetkezett – előre nem látható megbetegedése, hozzátartozója vagy saját halála esetén a Szolgáltató eltekint a kötbér megfizettetésétől. Azonban amennyiben visszaélés gyanúja merül fel, úgy a Szolgáltató nem köteles a normál fizetési és lemondási feltételek szerint őt megillető kötbértől eltekinteni.
- Az adatkezelés biztonsága
19.1. A honlapunkon s a szálláshely értékesítő partnereink felületein keresztül történő kapcsolatfelvételkor a név, telefonszám és e-mail cím megadása kötelező. A regisztrálással a Felhasználó hozzájárul megadott adatainak kezeléséhez.
19.2. A megadott személyes adatok valódiságáért a Felhasználó felel.
19.3. A Szolgáltató az adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
19.4. A Szolgáltató a szerver üzemeltetőivel együtt gondoskodik az adatok biztonságáról.
19.5. A Felhasználó által megadott személyes adatokhoz kizárólag az adatkezelő munkatársai, a közvetítő oldalakon keresztül történő foglalás esetén pedig az adatkezelésben résztvevő partner szolgáltatók férhetnek hozzá.
19.6. A Szolgáltató harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki, csak az érintett előzetes és kifejezett hozzájárulása alapján.
19.7. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató törvényi felhatalmazás alapján köteles a megkereső hatóság részére személyes adatot kiadni, amennyiben annak törvényi feltételei fennállnak. A törvényen, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben (pl.: NTAK) a Felhasználó nem emelhet kifogást.
- A Szolgáltató kártérítési felelőssége
20.1. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltató felé (elsősorban a recepción), és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
20.2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
20.3. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a területén, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt Vendéget ért esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
20.4. Értéktárgyakért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ez utóbbi esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
20.5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
20.6. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a Hostel területén található egyes épületek/létesítmények használata korlátozott vagy nem megengedett.
- Titoktartás
21.1. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény szabályainak megfelelően eljárni. 22. Vis major
22.1. Azon ok, vagy körülmény (például; járvány, háború, tűz, természeti katasztrófa, extrém időjárási viszonyok, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.
- A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
23.1. A teljesítés helye a Hostel címe, amely megegyezik a Szolgáltató telephelyével.
23.2. Valamennyi, a Vendég és a Szolgáltató között létrejött szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató székhelye szerint illetékes bíróság kerül kijelölésre.
23.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
- Adatvédelmi nyilatkozat
24.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
24.2. A szálláshelyszolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda az érvényes és hatályos ÁSZF-et a szálloda recepcióján elhelyezi.
Veszprém, 2024.02.08.
Ruttner 3 Kft.